Tips om te mailen

Tips om te mailen

Tips om te mailenIllustratie door Webdesign

Iedereen die gebruik maakt van hosting heeft ook direct toegang tot een eigen mailbox.Voor je zakelijke website is de mogelijkheid van mails sturen en ontvangen erg belangrijk.
Je moet namelijk ten alle tijden toegang hebben tot je mail om je klanten zo snel mogelijk te kunnen helpen.In deze blog post gaan we doornemen hoe je het beste je mail in kan stellen voor je bedrijf.

mail adressen aanmaken

Voordat je begint met het opstellen van je eigen mail programma dien je eerst een mail adres aan te maken.Dit kan je doen in ons control panel, als je hier op ingelogd ben kan je klikken op mail.
Vervolgens kan je naar accounts gaan en zal je een knop zien staan genaamd "Add" klik hier op.Vul hier vervolgens het gewenste mail adres in klik hierna op opslaan.
Natuurlijk dien je wel na te denken over je eigen e-mail adres en ook voor klanten is dit erg belangrijk.Vrijwel altijd kan je hiervoor het mail adres info@JeDomeinNaam.nl gebruiken.

POP, IMAP of de webmail

Nadat je een mail account hebt aangemaakt wil je hier natuurlijk wel gebruik van maken.Je kan hiervoor een lokaal programma gebruiken zoals Microsoft Outlook maar je kan ook de webmail gebruiken.
Als je gebruik maakt van de webmail hoef je zelf verder niks in te stellen en kan je hiermee ook direct aan de slag.Overal waar je toegang hebt tot internet kan je dan verder inloggen op de webmail.
De meeste gebruikers zullen echter liever gebruik maken van een programma zoals Outlook.Als je hier gebruik van gaat maken dan heb je 2 opties voor je inkomende mail.
je hebt POP (Post Office Protocol) en je hebt IMAP (Internet Message Access Protocol)Het is belangrijk om het verschil hier tussen te weten om hier een keuze te maken van welke het beste bij je past.
Bij het gebruik van POP mail worden mail berichten van de mail server opgehaald en lokaal opgeslagen.De mail berichten worden dan verder van de mail server verwijderd.
Bij IMAP worden je berichten direct van de server afgelezen en ingeladen op je mail programma.Als je gebruik wilt maken van meerdere apparaten voor je mail dan kan je hiervoor het beste IMAP gebruiken.
Wanneer je strikt op 1 apparaat gebruik wil maken van je e-mail dan kan je het beste gebruik maken van POP.

DKIM

Het kan zijn dat wanneer je gebruik maakt van je e-mail dat het bij de ontvangende partij in de spam box komt.Dit is uiteraard heel erg vervelend voor je en vooral als je gebruik maakt van een zakelijk mail adres.
Gelukkig is het makkelijk op te lossen door DKIM te activeren in je control panel.In je control panel klik je dan wederom op mail en dan klik je hierna op domains.
Kies hier het domein waarvoor je DKIM wilt activeren en scroll naar beneden.Onderaan zie je dan een vinkje staan met "Enable DKIM" klik hier op.
Klik vervolgens op opslaan en ga naar je DNS records.Hier zal je het DKIM record zien staan, het kan echter wel 24 uur duren voordat dit volledig actief is.Op de volgende pagina vind je instructies met screenshots van hoe je dit moet activeren: DKIM activeren.

DMARC

DMARC staat voor Domain-based Message Authentication, Reporting And Conformance en het is een DNS record.Met dit record geef je aan dat je gebruik maakt van DKIM bij je uitgaande mails.
Naast dat geeft DMARC ook nog belangrijke aanwijzingen aan voor als je mail niet door de DKIM test komt.Het is dus eigenlijk een extra controle bovenop DKIM om te zorgen dat de mails veilig verstuurd worden.
Als je DMARC wilt activeren dan kan dat op de volgende wijze: DMARC records instellen.
Mocht je verder nog vragen hebben dan je altijd kijken of er een chat medewerker aanwezig is.Indien er niemand op de chat aanwezig is kan je een ticket aanmaken via ons ticket systeem.Contact via Facebook of Twitter is ook mogelijk.