Webhosting | Hosting Nederland  - Mijn Hosting Partner.nlWebhosting | Hosting Nederland  - Mijn Hosting Partner.nlWebhosting | Hosting Nederland  - Mijn Hosting Partner.nlWebhosting | Hosting Nederland  - Mijn Hosting Partner.nl

Een bedrijfswebsite meer op de kaart zetten

Een bedrijfswebsite meer op de kaart zetten
MijnHostingPartner

Een bedrijfswebsite meer op de kaart zetten

Elk bedrijf wil natuurlijk meer bezoekers naar zijn website, want hierdoor heb je meer kans op een conversie of aankoop, en heb je meer ogen die in aanraking komen met jouw merk. Een website kan met de juiste teksten en juiste aanwezigheid op bepaalde platformen een hoop populariteit verzamelen. En de gebruikerservaring voor jouw klanten beter te maken. Laten we in deze blog post even kijken wat jij kunt gaan aanpakken om jouw bedrijfswebsite meer op de kaart te zetten. 

Een bedrijfswebsite kan een hoop verschillende doelen hebben en vormen aannemen, denk bijvoorbeeld aan een webshop, een website die meer opgezet is als een portfolio om klanten over te halen, of een website die puur en alleen als online visitekaartje geld. Een website kan echter vaak veel meer bereiken dan je wellicht realiseert. Een website werkt namelijk 24/7 voor jou zonder dat je hier directe actie vaak voor hoeft in te zetten. Met de juiste teksten, afbeeldingen, video’s en andere bronnen die informeren en overtuigen, kan je klanten binnenslepen voor jouw dienst of product. Zonder hier een directe actie voor uit te voeren. Met een website kan er namelijk verkeer op jouw website terecht komen via vele verschillende bronnen. Laten we eens verder kijken hoe dit precies in elkaar steekt, en hoe jij die bronnen kunt gebruiken om meer mensen op jouw bedrijfswebsite te krijgen.

Gaan adverteren op Sociale Media, Displaywebsites en zoeknetwerken

Een logische oplossing die gebruikt kan worden om meer mensen op jouw bedrijfswebsite te krijgen is het adverteren op diverse bronnen. Waar je vroeger kon adverteren in de krant, radio, TV en lokaal. Kan dit tegenwoordig op een enorme verzameling aan bronnen en sociale media. Het is hier echter wel een groot gedeelte achterhalen waar jouw publiek zich bevindt. Is dit op enorme sociale mediawebsites zoals Instagram, Facebook of LinkedIn? Of is dit juist meer op een specifieke hobby website die exact jouw doelgroep bedient? Dit zal altijd blijven zoeken en experimenteren blijven om deze “goudmijnen” van verkeer te vinden die naast het bezoeken ook converteren en is een apart beroep. Maar je kan met een aantal basis stappen en experimenten wel al leuke resultaten behalen. 

Websites zoals Facebook, Instagram en LinkedIn hebben ook weer een hoop mogelijkheden om op te adverteren. En vaak lukraak rondschieten met advertenties geeft ook een matig effect. Om jouw specifieke doelgroep te vinden kan je dan verder selecteren op interesses, mensen die jouw pagina of profiel al volgen. Of mensen die een bepaalde hashtag of interesse volgen in een bepaald gebied te targeten.

Ditzelfde principe is toe te passen in het Displaynetwerk van Google tot op zekere hoogte, je kan hier namelijk advertenties van jouw bedrijfswebsite laten zien die weergegeven worden op bepaalde websites. Of juist mensen met bepaalde interesses. Dit is hiernaast ook vaak nog toe te passen op zoektermen die gebruikt worden in de zoekmachines. Mensen die zoeken naar “schaatsen kopen” zijn dan te targeten om naar jouw schaatswinkel te krijgen. 

Organisch verkeer

Organisch verkeer is het tegenovergestelde van adverteren, het doel hierbij is om niet per klik te betalen en te adverteren. Maar om met jouw content bovenaan komen te staan in de organische resultaten en hierdoor verkeer binnen weet te slepen. Dit is niet direct zoals adverteren, en is daarom meer een langere termijnstrategie die bedrijven toepassen. Ook vergt dit vaardigheid en een hoop werk om voor bepaalde termen goed te kunnen ranken in een zoekmachine. 

Waar je voor Adverteren direct betaald en direct ook resultaten kan zien, is dit voor organisch verkeer vaak wat gecompliceerder. Er is namelijk niet direct te bepalen wat er weergegeven gaat worden. Er is altijd wel te targeten met een aantal keywords of sleutelwoorden en hiervoor te optimaliseren, echter blijft dit in Google zijn gratie hoe dit exact wordt weergegeven. 

Wanneer je hier hulp bij wilt dan kan je altijd een kijken naar onze partner MijnWebdesignPartner.nl, we helpen je graag verder om dankzij onze ervaring vele maanden af te schaven van het tonen van jouw website in de zoekresultaten. En jouw bestaande posities te verhogen naar de eerste pagina! 

Een blog gaan beginnen

Een blog beginnen is voor de meeste bedrijven een goed middel om niet alleen verkeer binnen te kunnen halen door het te delen op sociale media. Maar ook weer voor de organische zoekresultaten. Met een blog kan je namelijk ook langere sleutelwoorden op het oog hebben die wellicht geen plek op je homepagina innemen. Hierdoor wordt het dan makkelijk om snellere en bite sized content te kunnen leveren voor bijvoorbeeld de laatste updates van jouw bedrijf. Het verwelkomen van nieuwe teamleden, of hulp artikelen te schrijven voor bepaalde content. Op die manier is het dus een interactieve manier en vaak een wat minder formele wijze om in contact te komen met bestaande en nieuwe klanten. 

Het is ook meerdere malen aangetoond dat een bedrijfswebsites met regelmatig frisse content in de vorm van een blog beter scoren in de organische resultaten van de zoekmachines. En dat hier rekening mee wordt gehouden door meerdere partijen om de populariteit te bepalen. 

Google Bedrijfsprofiel gaan gebruiken

Het Google Bedrijfsprofiel of Google Mijn Bedrijf zoals dit eerst heette, is ook een krachtige tool om de zoekresultaten van jouw bedrijf beter op de kaart te zetten. Letterlijk kan jouw bedrijf beter op de kaart komen door jouw bedrijf nader toe te lichten op Google Maps door logo’s en meer informatie te tonen. Dit kan het verschil maken tot een bezoek aan jouw winkel en snel doorklikken naar een andere partij. 

Met het Google Bedrijfsprofiel bepaal je ook meer hoe jouw website wordt weergegeven in de zoekresultaten van Google, die specifiek naar jouw bedrijf zoeken. Er is bijvoorbeeld meer in te lezen over de directe informatie, posts te delen en jouw openingstijden zijn te tonen met diverse contact opties. Dit werkt dus ideaal voor mensen die opzoek zijn naar jouw bedrijf of jouw diensten en die hierdoor snel met je in contact kunnen komen. Ofwel fysiek of via een website. 

En dat zijn alle tips en uitleg die we deze keer voor je hebben, blijf op de hoogte en lees meer op onze blogpagina!