Webhosting | Hosting Nederland  - Mijn Hosting Partner.nlWebhosting | Hosting Nederland  - Mijn Hosting Partner.nlWebhosting | Hosting Nederland  - Mijn Hosting Partner.nlWebhosting | Hosting Nederland  - Mijn Hosting Partner.nl

Website doelen voor 2022

Website doelen voor 2022
MijnHostingPartner

Website doelen voor 2022

Elke website of bedrijf heeft wel zijn aandachtspunten voor een volgend jaar, zoals velen nieuw jaar resoluties verzinnen, kan je ook een lijst maken voor je website of online aanwezigheid! Laten we een aantal punten behandelen en hoe jij in het nieuwe jaar weer aan de slag kunt.

Een website heeft vaak een hoop tijd en werk nodig om van de grond te komen, er is namelijk een hoop content nodig op de website. Of dit nu in de vorm van beeldmateriaal, tekst of op externe bronnen is. Er dient gepromoot en genetwerkt te worden, en ga zo maar door. Een website gaat vaak meer werk inzitten dan je wellicht verwacht. Het is echter ook een tool die je toegang biedt tot miljoenen mensen en op de juiste wijze zeer gericht verkeer jouw webshop bezoekt, je evenement of diensten boekt, een restaurant bezoekt, of langskomt in je winkel. Met een website kan je vele doelen hebben, op 1 zaak komt dit echter vaak terug. En dat is het aantal bezoekers op deze website. Meer bezoekers betekend meer kans op verkopen en alle bovenstaande doelen. Laten we eens kijken hoe je dit kunt aanpakken. 

Meer website bezoekers in 2022

Met meer website bezoekers kan je meer bereiken, zo simpel is het vaak, in de ideale wereld zouden alle 100 bezoekers op jouw website converteren. Oftewel een conversie verrichten, (Aankoop, klik op advertentie, signup van een email lijst etc.) De realiteit is echter anders, daarom heb je niet alleen genoeg aan je bestaande bezoekers of een aantal. Maar is het ook noodzakelijk om nieuwe mensen binnen te halen op je website. En jouw landingspagina’s op orde te hebben. Of dit nu jouw homepagina is, een aparte productcategorie of toegewijde pagina voor die ene actie. 

Website doelen voor 2022

Meer website bezoekers is de topic van vele verschillende bronnen, dit kan je bereiken op een grote hoeveelheid verschillende manieren, die we later in dit artikel nog even nader behandelen. Om te meten hoeveel bezoekers waarvandaan komen, en naar welke pagina’s kan je gebruikmaken van een statistieke tool zoals Google Analytics of Microsoft Clarity. Hier kan je exact zien waar de bezoekers op binnen komen en hoe ze omgaan met je website. 

Meer website bezoekers is dus vaak het doel van vele webmasters, maar wat als je al voldoende mensen binnenhaalt maar niet het gewenste resultaat terugziet? Dan is het tijd om te gaan optimaliseren en A B testen te gaan uitvoeren. Dit is tevens een wetenschap waar jarenlange ervaring en experimenten voor nodig zijn. Echter kan je hiermee gaan beginnen als je bijvoorbeeld meer dan 5000 bezoekers per variatie op een website hebt. Minder dan dit geeft vaak nog niet genoeg datapunten hiervoor. Dus 5000 bezoekers bijvoorbeeld in een maand op de eerste pagina, en 5000 bezoekers op pagina twee waarin je bijvoorbeeld een andere call to action gebruikt. In deze testen kan je meer te weten komen over hoe bezoekers jouw content of website ervaren, en hoe ze hier mee omgaan. Dit kan je een hoop leren over internet marketing in het algemeen, en hoe jouw content of niche hierin precies past. Elke niche of andere focus heeft namelijk niet exact dezelfde cijfers. 

Adverteren, meer netwerken of toch de focus leggen op content?

Om in 2022 jouw strategie te bepalen is het even belangrijk dat je terugkijkt naar de voorgaande jaren. Wat heeft gewerkt, wat niet en waar kan je wellicht jouw content of algemene vaardigheden bijslijpen? Of natuurlijk een extra teamlid uitnodigen die meer verstand van zaken heeft. Met sociale media, adverteren op verschillende advertentienetwerken of content kan je allemaal een hoop bezoekers binnenhalen. Binnen Sociale Media kan het zijn dat je bijvoorbeeld meer visueel aan de slag moet gaan, advertenties kunnen meer ingezet worden op populaire keywords, of juist meer op minder zoekvolume maar meer conversies. En content kan uitgebreid worden met blog posts, YouTube video’s of pagina’s. De mogelijkheden zijn hierin ook bijzonder groot. Via verschillende kanalen en meerdere pagina’s of artikelen verkeer binnenhalen is de veiligste manier hierin. Mocht er 1 wegvallen dan verdampt namelijk niet alles voor de zon. En kan je altijd op meerdere bronnen vertrouwen. 

Netwerken was en wordt ook weer een belangrijk item in 2022, met het contacten leggen met bedrijven en andere personen in het veld kan je ervoor zorgen dat jouw website of bedrijf meer in het oog komt. Of dit nu in de vorm van een backlink op een andere website is, een vermelding of verschijning in een podcast, of een simpele benaming in een YouTube video. Het kan maar zo voor een influx van verkeer zorgen op je website. Zeker met het scoren van een backlink is het tegenwoordig belangrijker dan ooit om eerst die persoonlijke contacten te leggen met prominente figuren of auteurs. Aangezien elk email adres wat maar vermeld wordt op een website overspoeld wordt met verzoeken om backlinks, posts en meer.   

Website re-design of verbeteringen

2022 kan ook het jaar zijn dat je eindelijk je website opnieuw ontwerpt, verhuisd of verder aanpakt. Zoals het vertalen van een Nederlandse website naar Engels voor een nieuw .com domeinnaam. Een re-design maakt voor jouw meest gebruikte tool en ga zo maar door. Zelf komt me dit ook bekend voor, aangezien er ook het een en ander op mijn to do lijst staat.  Het nieuwe jaar kan hiervoor gebruikt worden om gelijk aan te pakken. Na de kerstdagen en alle vrije dagen die er nog meer in zijn heb je natuurlijk ook vaak meer energie om dit op te pakken en is het ook voor veel websites de komkommertijd. Alle feestdagen zijn dan al geweest en de grote aankopen zijn al reeds gemaakt. 

Of je nu een ander thema wilt gaan installeren voor jouw WordPress website, over wilt stappen naar razendsnelle SSD hosting of zelfs drastischer stappen neemt zoals het overschakelen van Content Management Systeem. Deze tijd is vaak de tijd ervoor om dit te gaan realiseren. Wanneer jouw website bijvoorbeeld nog steeds niet geschikt is voor mobiele apparaten, of je de snelheid van jouw website wilt gaan verhogen. Dan kan je altijd eens online bij ons komen op de chat. We geven je graag advies om ook jouw website en bedrijf hoger te laten scoren. Klim samen omhoog met jouw partner in Hosting, MijnHostingPartner.nl.