Webhosting | Hosting Nederland  - Mijn Hosting Partner.nlWebhosting | Hosting Nederland  - Mijn Hosting Partner.nlWebhosting | Hosting Nederland  - Mijn Hosting Partner.nlWebhosting | Hosting Nederland  - Mijn Hosting Partner.nl

Nieuwe Twitter alternatieven - volg je doelgroep

Nieuwe Twitter alternatieven - volg je doelgroep
MijnHostingPartner

Nieuwe Twitter alternatieven - volg je doelgroep

Het zal de meeste mensen wel bekend zijn, Twitter bevindt zich nu in een periode van onzekerheid. Wat heeft dit exact te maken met de wereld van webhosting en online marketing? Laten we dit behandelen in deze blog post! 

Twitter verliest een hoop gebruikers

Twitter was en is voor velen nog steeds een belangrijke bron van verkeer, zowel organisch als betaald, naar jouw website toe. Of je hier nu dus veel gebruikers naartoe haalt met je leuke posts die veel gedeeld worden en geliket, of jouw advertenties vinden hier de juiste doelgroep. Het laatste nieuws de afgelopen week staat vol met gebruikers die afscheid nemen van Twitter door een aantal nieuwe ontwikkelingen binnen het bedrijf. Wat je verder hiervan vindt staat je natuurlijk verder vrij, en is ook niet de gedachte achter deze blog post. Maar als jouw doelgroep voor het adverteren en liken van jouw posts overstapt op alternatieven dan is dit wel van toepassing om in de gaten te houden als digitale markerteer. 

Indien jouw doelgroep zich bevind op Twitter, zoals de Cryptomarkt, IT of andere branches. Dan raden we aan om een schuin oog te houden op de platforms die nu tractie krijgen door deze exodus. En wellicht alvast jouw merknaam vast te leggen op de alternatieven. Je wilt natuurlijk niet te laat zijn met het vastleggen van jouw branding op andere kanalen. Dit kan namelijk een hoop schade veroorzaken. 

Waar bevind jouw doelgroep zich op Sociale Media? 

Het is vaak nog niet met zekerheid te zeggen waar jouw gebruikers heengaan, er bestaat natuurlijk altijd een kans dat dit met een sisser afloopt. En dat de gebruikers gewoon op Twitter blijven. Ook kan het geval zijn dat er maar een klein percentage uiteindelijk vertrekt naar een ander platform. Hoe vaak we bijvoorbeeld al dit soort zaken met WhatsApp hebben gezien, en hoeveel gebruikers er hier uiteindelijk maar zijn weggegaan is maar een klein percentage. Desondanks is het als bedrijf of website eigenaar belangrijk om in de gaten te houden waar jouw doelgroep zich bevindt. En wellicht is het een mindere moeite om als een van de eersten op een nieuw sociale media kanaal jouw content voorop te zetten. 

Kijk dus op de alternatieven die nu naar boven komen of jouw gebruikers hiernaartoe gaan, en of er bijvoorbeeld al bepaalde hashtags of andere onderwerpen zijn waar jouw content inpast.

Jouw posts en content op de Twitter alternatieven

Iedere Twitter alternatief zal er uiteraard zijn eigen stijl en regels verder aan hebben vastleggen, aan jouw de taak als webmaster om eerst te kijken waar jouw doelgroep zich precies in bevindt. En of dit aansluit op jouw verdere wensen. Enige Twitter alternatieven die nu naar boven drijven zijn:

- Mastadon
- Cohost

Kijk verder op hun websites en informatie die ze geven over welke regels en stijl ze precies hanteren. En ook naar wat bestaande gebruikers doen en zeggen. Jouw content is hier op aan te passen, of simpelweg zoals regulier te plaatsen en te zien of dit tractie genereerd. Ervaring zal hierin meer duidelijk maken op het nieuwe platform. Immers zal je ook niet op Twitter jouw eerste tweet gelijk op de homepagina hebben kunnen krijgen. 

Nieuwe Twitter alternatieven - volg je doelgroep

Als webmaster en digitale markerteer op de hoogte blijven van dergelijke ontwikkelingen

Aangezien een webmaster afhankelijk is van verkeer naar zijn website toe, is het vaak goed om van dergelijke ontwikkelingen op de hoogte te blijven. Als je opeens een maand niet meer dezelfde cijfers terugziet van een bron, dan kan dit wellicht voor een paar maanden in lager verkeer naar jouw website zorgen als je dit niet op een andere manier kunt opvangen. Wanneer je deze klap kunt opvangen, bijvoorbeeld door gelijk ook jouw posts en content te plaatsen op de twitter alternatieven, kan dit voor een buffer zorgen. 

Het is voor de meeste webmasters en digitale marketers vertrouwd om verkeer uit een bepaald aantal bronnen te trekken, het is echter net zo belangrijk om dit risico te spreiden en niet alles op zwart in te zetten. Door op verschillende plekken en bronnen actief te zijn, kan je voor het beste resultaat zorgen. Hier zitten echter zoals altijd ook weer wat haken en ogen aan vast. Als je teveel hooi op je vork neemt en een extra dag moet inplannen om je nieuwe content overal te plaatsen dan is dit wellicht niet de moeite waard. En kan dit wellicht er ook voor zorgen dat je wellicht belangrijke kansen laat liggen op 1 of meerdere bronnen. Je kan namelijk niet ieder platform dezelfde aandacht geven. 

Gebruik jij al de Twitter alternatieven? Of denk je dat alles zal overwaaien? Deel het met ons!