Webhosting | Hosting Nederland  - Mijn Hosting Partner.nlWebhosting | Hosting Nederland  - Mijn Hosting Partner.nlWebhosting | Hosting Nederland  - Mijn Hosting Partner.nlWebhosting | Hosting Nederland  - Mijn Hosting Partner.nl

Nieuwe SmarterMail functie Agenda inplannen

Nieuwe SmarterMail functie Agenda inplannen
MijnHostingPartner

Nieuwe SmarterMail functie Agenda inplannen

Met de laatste updates van SmarterMail is er een nieuwe functie bijgekomen die voor veel klanten een waardevolle plek in kan nemen. Namelijk de mogelijkheid om jouw agenda te kunnen inplannen voor een afspraak! Ideaal voor iedereen die veel klantencontact heeft en hier graag wat georganiseerder mee wilt omspringen. Laten we in deze blog post een kijkje nemen naar deze nieuwe functie, en hoe jij die kunt gaan gebruiken binnen de email hosting

Calender Scheduling | Agenda inplannen

De nieuwe functionaliteit stelt je in staat om simpelweg een link of iframe op je website te plaatsen met de mogelijkheid om een afspraak in te plannen, deze link kan benaderd worden door je klant, waarna er enige informatie ingevoerd dient te worden, en gelijk een afspraak gekozen kan worden in jouw drukke planning. Dit is voornamelijk een aanwinst voor iedereen die bijvoorbeeld veel sales calls heeft, meetings organiseert, en het kan ook gebruikt worden om afspraken in te plannen op een fysieke locatie. Bijvoorbeeld in de showroom, in de galerij, en ga zo nog maar even door. 

Het kan dus een uitkomst zijn om zeker een hoop over en weer mailen voor te zijn, en simpelweg een afspraak te laten maken door het systeem. In plaats van dat je hier zelf voor aan de bel hoeft te trekken. De drempel is dus lager dan vele andere opties. 

Er bestaat hier software voor van derde partijen die door velen al gebruikt worden, maar dit brengt extra kosten met zich mee en derde plug-ins die geïnstalleerd dienen te worden. Met SmarterMail scheduling ben je hier niet meer van afhankelijk en kan je dit naadloos onderbrengen in je reeds bestaande webmail zonder extra kosten. 

SmarterMail Scheduling aanzetten

Om hiermee aan de slag te gaan kan je dit activeren binnen de webmail, standaard staat dit niet ingeschakeld. Je logt hiervoor in binnen de webmail en gaat op de volgende wijze naar de instellingen hiervoor. 

Nieuwe SmarterMail functie Agenda inplannen

Zodra je dit ingeschakeld heb kan je hier zelf verder de overige instellingen voor maken en enige andere velden die een bezoeker nog kan invoeren toevoegen. Ook kan je jouw werkweek en werktijden bepalen via het schema Beschikbaarheid. Daarnaast kan je de gehele functionaliteit nog beveiligen met een wachtwoord. Wat je bijvoorbeeld kan delen met je organisatie. Zo blijft dit afgeschermd voor enige ongewenste partijen, en heeft niet iedereen toegang hiertoe. Handig als dit enkel intern gebruikt gaat worden binnen je team of bedrijf. 

Nadat je het geactiveerd hebt en geconfigureerd naar jouw wensen, kan je dit gaan gebruiken. Het is natuurlijk zaak dat jouw mogelijke klanten of teamleden hier ook toegang tot hebben. Dit kan met de link die in het scherm wordt weergegeven, of zelfs ingeplakt worden binnen bijvoorbeeld je website met de insluitcode. De link kan je uiteraard ook verpakken hoe je dit zelf wilt, en ook in je email handtekening zetten. Met de welbekende a href kan je de link wijzigen naar hoe jij dit wilt. 

Boek nu jouw afspraak

Plan nu jouw salescall in

Samen een bakje koffie drinken? Plan nu jouw afspraak in

Zijn enige voorbeelden van een pakkende zin die je hiervoor kunt gebruiken. De link laat je dan gelijk gaan naar SmarterMail Scheduling om een afspraak in te plannen. De bezoeker land dan vervolgens op de volgende pagina om aan de slag te gaan. 


Nieuwe SmarterMail functie Agenda inplannen
Nieuwe SmarterMail functie Agenda inplannen


De bezoeker dient dan enige gegevens in te voeren, en gaat hierna verder met het inplannen van een afspraak. 


Nieuwe SmarterMail functie Agenda inplannen


Na het selecteren van de gewenste tijd en afspraak type kan de afspraak bevestigd worden met Afspraak plannen. Hierna krijgen alle partijen een bevestiging hiervan per mail. En staat dit gelijk in de agenda erbij. Als je de agenda afspraak vervolgens verplaatst naar een andere datum of tijdstip, dan krijgen alle partijen hier ook vervolgens weer een update per mail over. Zo is iedereen op de hoogte, en hoeft hier niet vanuit eigen initiatief actie voor te ondernemen.




Het kan dus voor vele soorten bedrijven, ondernemingen of ook voor privé gebruik ideaal gebruikt worden. Je hebt geen externe software hier meer voor nodig, en kan door iedere klant die een email adres bij ons gebruikt worden. Voor een scherpe prijs kan je dus beschikken over veel geavanceerde mail functionaliteiten. Die het makkelijker maken om jouw dagelijkse werkzaamheden te verrichten. Neem nu ook een hosting pakket bij MijnHostingPartner.nl af om te genieten van al deze functies! En betaal een lage prijs om jouw email optimaal te benutten.