Webhosting | Hosting Nederland  - Mijn Hosting Partner.nlWebhosting | Hosting Nederland  - Mijn Hosting Partner.nlWebhosting | Hosting Nederland  - Mijn Hosting Partner.nlWebhosting | Hosting Nederland  - Mijn Hosting Partner.nl

Google nieuwe richtlijnen voor titels

Google nieuwe richtlijnen voor titels

Met zoekmachine optimalisering veranderd er nogal het een en ander met de tijd. Met elke nieuwe update van Google en andere zoekmachines zijn er andere focuspunten waar jij mee bezig moet blijven om ervoor te zorgen dat jouw content blijft ranken in de verschillende zoekmachines. Er is onlangs weer een update uitgekomen aan het algoritme, en nu een aantal weken later gelijk ook een set nieuwe richtlijnen voor het maken van titels voor al je pagina’s. Laten we bekijken wat het beste is voor jouw website in de toekomst!

Het is geen geheim dat Google af en toe de titels van je website vervangt met een in hun ogen beter passende titel. Met een aantal pagina’s of meer kan het zo zijn dat de door jouw bedachte titel dus helemaal niet als zo wordt weergegeven in de Google Zoekresultaten. Om hier verandering in te brengen en mensen helpen om de juiste titels te gebruiken zijn dus nu de nieuwe richtlijnen bekendgemaakt om dit gemakkelijker te maken voor webmasters.

De nieuwe Richtlijnen

Ten eerste is de naam aangepast die voor de titels gebruikt werd in Google zelf, de nieuwe naam hiervoor die gegeven is zijn titel links. Oftewel de bekende blauwe links die je ziet in de zoekmachine Google na het geven van een zoekopdracht. Eerder stonden ze bekend als meta titels of simpelweg pagina titels. 

Om Google een hint te geven wat jij graag als deze titel link weergegeven wilt hebben dan kan je de tag <title> meegeven, om ervoor te zorgen dat Google deze link gebruikt. Dus naast je standaard H1 tag is in de meta descriptie even mee te geven wat je als titel wilt hebben in de Google Zoekresultaten. Binnen WordPress kan je dit vaak niet direct beheren zonder een extra plugin te installeren.  meegeven, om ervoor te zorgen dat Google deze link gebruikt. Dus naast je standaard H1 tag is in de meta descriptie even mee te geven wat je als titel wilt hebben in de Google Zoekresultaten. Binnen WordPress kan je dit vaak niet direct beheren zonder een extra plugin te installeren. 

De nieuwe richtlijnen zijn concreet:

Het is aangeraden om ervoor te zorgen dat elke pagina op je website een eigen titel heeft. Aangegeven met de <title> tag tag.Maak unieke titels voor elke pagina en voorkom de standaard titels die iedereen gebruikt te vermijden.Houdt titels altijd beknopt en zorg ervoor dat je geen onnodige tekst gebruikt.Gebruik titels die duidelijk maken waar de tekst of pagina over gaat. En  vermijd titels zoals Home voor de home paginaHerhaal geen tekst in titels om er alleen maar meer keywords in te proppenMaak gebruik van branding in je titel om ervoor te zorgen dat je website herkenbaar blijft. 

Maak unieke titels voor elke pagina en voorkom de standaard titels die iedereen gebruikt te vermijden.

Houdt titels altijd beknopt en zorg ervoor dat je geen onnodige tekst gebruikt. 

Gebruik titels die duidelijk maken waar de tekst of pagina over gaat. En  vermijd titels zoals Home voor de home pagina

Herhaal geen tekst in titels om er alleen maar meer keywords in te proppen

Maak gebruik van branding in je titel om ervoor te zorgen dat je website herkenbaar blijft. 

Zelfs als je echter al deze richtlijnen volgt dan kan het nog zo zijn dat Google jouw website titel vervangt met de door hun gekozen. Je hebt hier verder dus niet de ultieme controle over. Zoals je met wel meer zaken hebt in het in ranken van websites in diverse zoekmachines. Zolang Google hier de monopoly op heeft zal hier ook weinig in veranderen. 

Heb jij hulp nodig van een SEO specialist die met je meedenkt om dergelijke updates toe te passen op jouw website? Kijk dan eens bij onze SEO pakketten bij MijnWebdesignPartner.nl. We kunnen er dan samen voor zorgen dat ook jouw website de resultaten behaald in de zoekmachines zodat jij kan beschikken over meer gerichte bezoekers naar jouw website. Waar je dus niet direct voor hoeft te adverteren. Natuurlijk kunnen we je ook echter met adverteren helpen op de zoektermen naar keuze. De opties zijn eindeloos. We denken samen met jou mee hoe we de beste en snelste resultaten kunnen behalen voor jouw bedrijf, startup of jouw volgende project. 

En voor hosting die geschikt is om ook jouw website hoog te kunnen ranken in google hebben wij bij MijnHostingPartner.nl het pakket voor jouw er bij zitten. Neem even content op met ons via de chat om ook de keuze voor je wat makkelijker te maken. En houdt natuurlijk ons blog bij om op de laatste nieuwsfeiten op te hoogte te blijven!