Webhosting | Hosting Nederland  - Mijn Hosting Partner.nl

Dagelijkse werkzaamheden aan een website

Webhosting | Hosting Nederland  - Mijn Hosting Partner.nlWebhosting | Hosting Nederland  - Mijn Hosting Partner.nlWebhosting | Hosting Nederland  - Mijn Hosting Partner.nlWebhosting | Hosting Nederland  - Mijn Hosting Partner.nl
Dagelijkse werkzaamheden aan een website

Met een website ben je vaak niet klaar nadat je hem live hebt gezet, laten we een kijkje nemen in de vrijwel dagelijkse werkzaamheden hebt van een website. En hoe je dit kunt oppakken binnen je team of bedrijf. Laten we beginnen met de werkzaamheden van een website.

Een website gaat onverwacht toch vaak nog een hoop werk inzitten. Dit ligt natuurlijk wel aan het soort website wat je hebt. Is dit een simpele blog waarin je jouw hobby toelicht, is dit een Bedrijven website waarin je nieuwe klanten probeert te trekken. Of is dit een volledige webshop waarin je dagelijks order binnen krijgt van klanten. Dat is natuurlijk wel een verschil in de hoeveelheid werk die je aan een website hebt. Bepaal dus voor jezelf wat voor website je hebt, en hoe je hier mee om wilt gaan.

Email, support en verkopen

Een groot onderdeel van de dagelijkse werkzaamheden bij een website is het beantwoorden van e-mails van klanten en relaties, support van vragen van klanten. Zoals we bij MijnHostingPartner.nl de chat en de tickets hebben, en het actief proberen te verkopen van je product. Wellicht ook met telefonisch contact. Bij de rest kunnen wij verder voor je betekenen, maar bij mail kunnen we ervoor zorgen dat je het mail adres kunt instellen op elk apparaat en programma waar je wilt. En beschikken we standaard over uitgebreide SPAM filtering om ervoor te zorgen dat je weinig last hebt van SPAM en andere mails die er niet in thuis horen.  Verder hebben wij standaard ondertekeningen op de email actief die ervoor zorgen dat jouw e-mails in de juiste orde ontvangen worden en verzekerd zijn van authenticiteit. Een belangrijk onderdeel in de wereld van vandaag met de vele kwaadwillende gebruikers.

Het schrijven en maken van content in meerdere vormen

Content op een website en daarbuiten is ook een taak waar vaak een personeelslid voor verantwoordelijk is. Het schrijven van content in de vorm van blog posts, artikelen voor ondersteuning, maken van afbeeldingen voor het gebruik op de website en Sociale Media, en de content op Sociale Media is vaak een item waar de grote bedrijven een team van 20 man voor hebben.

Dit kan voor jouw bedrijf natuurlijk anders zijn, het is ook maar de vraag wat je precies wilt bereiken met een website. Indien je bovenaan de zoekresultaten van Google wilt staan dan zal je hier meer tijd en geld in dienen te investeren dan iemand die het met adverteren ervoor zorgt dat hij klanten binnenhaalt. Niet dat dat gratis is uiteraard. Adverteren zelf gaat ook een hoop tijd inzitten, aangezien dit een kwestie is van de advertenties maken of vaststellen. En er vervolgens kijken of dit ook de gewenste resultaten oplevert. Ook dit is een apart beroep waar specialisten de hele week mee bezig zijn. 

Optimaliseren van oude content

Het optimaliseren van oude content of eerder live gezette content is ook vaak een taak die belangrijk is, er komen natuurlijk altijd updates uit, informatie verouderd of er is simpelweg een fout gemaakt. Met het optimaliseren van content kan je uit onze eigen ervaring met de kennisbank ook een lange tijd mee bezig zijn. Het optimaliseren van oude content kan er ook voor zorgen dat je betere resultaten behaald en hoger komt te staan in de zoekresultaten van Google. Het toevoegen van nieuwe artikel links is bijvoorbeeld ook een belangrijke strategie om ervoor te zorgen dat je nieuwe pagina’s sneller geïndexeerd worden. 

Analyseren van de resultaten van de website

De hele dag Google Analytics open hebben staan is vaak niet de juiste manier om productief te zijn, het is echter wel belangrijk dat je de resultaten van je website, elke website, bijhoudt. Welke pagina’s worden het meest gelezen en ontdekt? Hoe gaan klanten om na een bestelling met de webshop en vinden ze alle nodige informatie. Met het analyseren en het daarna optimaliseren van de resultaten kan je gauw inzien wat er allemaal effect heeft. 

Dit is vaak niet een dagelijkse taak aan je website, maar kan bijvoorbeeld wel elke week even geïnventariseerd worden om te kijken of het nog de juiste kant op gaat. En kan er snel ingesprongen worden wanneer de resultaten tegen vallen. 

Verdere werkzaamheden aan een website

Er zijn natuurlijk ook nog werkzaamheden aan een website afhankelijk van het soort website wat je voert. Met een WordPress website, Joomla, Drupal of Umbraco website heb je ook te maken met updates aan het Content Management Systeem zelf. En  het ervoor zorgen dat jouw website in orde is. Vanuit het design aspect zijn er altijd wel een aantal lopende zaken. Zoals het vernieuwen van een winkelmand omgeving, of het ontwerpen van een nieuwe landingspagina voor een product. 

Met een website waar jij veel werk in steekt samen met je team verdient de website er om op de juiste plek gehost te worden. Bij MijnHostingPartner.nl hebben we niet alleen pakketten voor iedere soort website beschikbaar. Maar ook tegen een scherpe prijs en uitstekende specificaties. Sluit nu jouw hosting pakket af om het beste uit jouw website te halen!