Zoekmachines en adverteren

Zoekmachines en adverteren

Illustratie door Webdesign

Zoekmachines waarop je kan adverteren

We hebben het als extra incentive standaard actief voor iedereen die een start wilt hebben met Google Adwords. Gratis 75 euro advertentietegoed op Google Adwords. Veel klanten maken hier ook met plezier gebruik. Dit gebruiken ze om hun eerste start te maken met adverteren voor hun product wat ze op onze hosting hebben staan.

Met online adverteren betaal je meestal per klik op jouw advertentie. Het is dus jouw taak om je geheel in te zetten om van die ene klik een verkoop te maken. Om van die klik een verkoop te maken zijn er honderden studies op losgelaten. En er zijn een hoop bureaus ontstaan die je dit graag uit handen nemen. Die studies, artikelen en bureaus laten we in deze blog post even terzijde. Mocht je hier meer over willen weten dan kan je dit gemakkelijk opzoeken.

De verschillende (grotere) zoekmachines waarop je kan adverteren zijn als volgt.

Google Adwords

Google zal niemand verbazen dat dit de eerste optie is. Het is namelijk ook de grootste zoekmachine ter wereld. Een logische keuze dus om op te adverteren. Bij Google ligt het er sterk aan hoeveel je betaald per klik aan de populariteit van de zoekterm. Voor populaire termen kan je al gauw de hoofdprijs betalen voor een klik. Daarom moet je hier goed tactisch op inzetten om hier het meeste uit te halen. Je kan hier ook een hoop tips en trucs vandaan halen op onze site en bijvoorbeeld op frankwatching.com.

Bing

Bing is tevens een grote zoekmachine waarop geadverteerd kan worden, met een Microsoft account kan je hier gelijk mee aan de slag om te adverteren. De kosten tussen Google en Microsoft zijn al een groot verschil die voor een beginnend ondernemer sneller te behappen valt. Zo kan je gauw beginnen om te adverteren met gebruik van onze webhosting.

DuckDuckGo

Is een zoekmachine die de focus legt op privacy, adverteren kan hier ook op maar dit is puur en alleen op zoekterm. Er wordt niet hetzelfde bijgehouden en gefilterd zoals Google dit bijvoorbeeld doet. Dit kan een voordeel en een nadeel zijn als adverteerder. De kosten zijn aanzienlijk meer betaalbaar bij DuckDuckGo en is daarom een goed medium om diverse tactieken uit te proberen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan landingspagina’s en termen.