Webhosting | Hosting Nederland  - Mijn Hosting Partner.nlWebhosting | Hosting Nederland  - Mijn Hosting Partner.nlWebhosting | Hosting Nederland  - Mijn Hosting Partner.nlWebhosting | Hosting Nederland  - Mijn Hosting Partner.nl

Promotie kanalen voor je website - wat zijn de meest succesvolle?

Promotie kanalen voor je website - wat zijn de meest succesvolle?
MijnHostingPartner

Promotie kanalen voor je website - wat zijn de meest succesvolle?

Nadat je gestart bent met je website is het voor vrijwel iedere webmaster en ondernemer om publiek te trekken naar de website. Met meer bezoekers op je website maak je meer kans dat deze omgetoverd worden naar betalende klanten, en kan er ook meer verdiend worden met advertenties en andere inkomsten op een website. Laten we in deze blog post behandelen hoe jij het beste kunt beginnen met de meest succesvolle promotiekanalen voor je website. 

Elk promotie kanaal zal de nodige investering vereisen 

Ongeacht welk promotiekanaal of kanalen je zal gaan inschakelen voor jouw website, er zal altijd de nodige investering voor nodig zijn om dit succesvol te krijgen. Zowel in betaalde advertenties of organische resultaten is het noodzakelijk om hier niet alleen tijd maar ook geld in te steken. Zelfs met organische resultaten zal je namelijk ook niet voor niets kunnen werken, en de tijd die je hierin stopt is ook wat waard. 

Daarom zijn ook organische resultaten niet gratis te noemen, zeker omdat hier vaak meer tijd in gaat zitten dan betaalde advertenties. En hier dus vaak ook indirect kosten voor worden gemaakt. 

Ook geld voor vrijwel elk veld of branche dat je niet de enige bent die hierin jouw diensten of producten in aanbied. Er zullen altijd andere bedrijven en ondernemingen zijn die in dezelfde branche actief zijn, en hierin ook adverteren en content serveren. De truc hierin is jouw draai hierin te vinden en de unieke kenmerken van jouw dienst of product toe te lichten op een pakkende wijze. 

SEO en SEA

SEO staat voor Search Engine Optimization of Zoekmachine optimalisatie op zijn Nederlands. Dit komt vaak neer op het geschikt maken van jouw website voor de zoekmachines op een technisch vlak. En daarbij de zoekintentie van een gebruiker zo goed mogelijk te bedienen. Google zelf houdt rekening met meer dan 200 factoren om te beslissen welke website op de eerste plek verschijnt in de zoekresultaten. Al deze factoren zijn niet toegelicht om logische redenen, je zal hierin dus ook zelf dienen te experimenteren wat werkt en wat niet werkt binnen jouw branche. 

SEA staat voor Search Engine Advertising of het adverteren binnen de Google Zoekmachine, alhoewel dit ook is uitgebreid naar het Google netwerk in zijn algemeen. En dus ook met Google AdSense aangeboden kan worden op andere websites en zelfs in applicaties voor de telefoon. Adverteren binnen het Google netwerk is niet enkel het geval dat de hoogste bieder met het grootste budget automatisch bovenaan staat, maar houdt ook weer rekening met bepaalde scores die een advertentie kan hebben. Denk hierbij aan de relevantie van de advertentie en de uitbreidingen die hier ook voor kunnen gelden. 

Promotie kanalen voor je website - wat zijn de meest succesvolle?

Sociale Media

Sociale Media is al geruime tijd een belangrijk promotie kanaal voor vele websites en ondernemingen. Websites zoals Facebook.com, Instagram, Twitter, Reddit, en ook YouTube zijn belangrijke bronnen van verkeer voor een hoop websites. Je hebt hierin altijd de optie om hierin ook te adverteren of gebruik te maken van het organisch bereik van je posts en gedeelde media. Let wel ook hier dat anderen je al voor zijn, en dat het doorbreken en vinden van een doelgroep hierin de uitdaging is. Probeer dus je foto’s en beeldmateriaal van een hoge kwaliteit te maken en pakkende teksten en posts te schrijven die uitnodigen tot actie. Van het klikken op een link naar je website, tot het delen van een bericht of een reactie te plaatsen. Dergelijke zaken helpen allemaal om je meer bekend te maken voor een grotere doelgroep. 

Emailnieuwsbrief

Een emailnieuwsbrief is een waardevolle marketing tool voor velen, leden van je nieuwsbrief zijn namelijk al enigszins geïnvesteerd in je bedrijf, onderneming of merknaam. En zien graag meer relevante informatie in een wekelijkse of maandelijkse nieuwsbrief verschijnen. Hier dient altijd echter voorzicht mee omgesprongen te worden, leden moeten namelijk beschikken over een eenvoudige methode om zich voor een nieuwsbrief uit te schrijven. En 1 email kan al verkeerd landen waarna je leden verliest. 

Behandel jouw nieuwsbrief leden dus met respect en probeer ze geen stofzuigers op te dringen als ze bij je ingeschreven staan voor de praktische tips in het gebruik van Microsoft Word. Om een voorbeeld te noemen. 

Blogs en Vlogs

Blogs en vlogs worden vaak in 1 adem genoemd tegenwoordig, dit komt omdat dit vaak kortere content is die te snacken valt door een gebruiker. En kan leiden tot het verder lezen op je website, lid worden van de nieuwsbrief of een andere positieve actie te verrichten. Laatste onderzoeken geven aan dat een gebruiker niet meer 1 website bezoekt en hier vervolgens een aankoop maakt, maar vaak een reis achter de rug heeft voordat er pas over wordt gegaan op een aankoop. 

Jouw blogs en vlogs kunnen ervoor zorgen dat een gebruiker meer te weten kan komen over een onderwerp waar ze interesse in hebben. En de reis van de mogelijke klant niet geheel zwart wit dient te zijn. Met het internet beschikt iedereen over een onuitputbare bron van informatie en verschillende bronnen. Hierdoor is het vaak ook zaak dat je jezelf of je bedrijf op de kaart zet als een professionele dienstverlening, die kennis van zaken heeft. Blogs en Vlogs kunnen ervoor zorgen dat je die kennis en passie kunt delen met je mogelijke klanten. 

Mond op mond en andere methoden 

Er zijn voor iedere branche wel gelegenheden om nog op de offline manier jouw website en bedrijf te promoten, denk aan conferenties en meet en greets voor jouw werkveld. Je kan het zo gek niet bedenken of er is wel een open dag of beurs voor waar je handen kunt schudden met anderen in het vak, en jouw doelgroep. Offline marketing uitingen zijn hierin bijvoorbeeld flyers uitdelen, visitekaartjes uitwisselen, een advertentie in de plaatselijke krant neerzetten,  of een stand neerzetten met een enthousiaste collega erin die jouw product of dienst kan aanprijzen. 

Deze methoden worden door de meest succesvolste ondernemers deels of volledig gebruikt om hun diensten aan te prijzen en hun doelgroep aan te spreken. Welke methoden gebruik jij al hiervoor? En heb je wat nieuwe ideeën opgedaan die je kan toepassen voor jouw onderneming? Laat het ons weten via Sociale Media!

Inspiratie voor artikel: https://www.sidn.nl/onlinesucces