Nieuw klantenpanel in aantocht

Nieuw klantenpanel in aantocht

Nieuw klantenpanel in aantochtIllustratie door Webdesign

Het is inmiddels al een aantal jaar in ontwikkeling, ons eigen klantenpanel. We zitten nu in de eindfase van ontwikkeling en het klantenpanel is inmiddels al op onze andere partners actief. Het nieuwe klantenpanel zorgt voor een hoop nieuwe functionaliteit en een hoop andere zaken. Laten we ze toelichten in deze blog post. 

Ten eerste is dit klantenpanel geheel door ons ontwikkeld in house. Dat wil zeggen dat dit ook geheel in eigen beheer is en we hier totale controle over hebben. Alle code is van de grond af opnieuw geschreven. Dit wil zeggen dat we hier onze eigen wensen en die van de klanten hierin hebben kunnen verwerken en waar nodig verbeteren. Zo zijn de volgende onderstaande zaken verbeterd en veranderd. 

Snelheid in het algemeen

Een van de meest voorkomende klachten die bestaande klanten hadden over ons klantenpanel is de traagheid hiervan, bijvoorbeeld, bij het openen van de domeinnaamlijst. Zo kwam je die traagheid verder ook op veel plekken tegen. Zoals het doorzoeken van de kennisbank, of het openen van een factuur. En ga zo maar door. In ons eigen systeem hebben we dit als een van de eerste dingen opgepakt en opgelost. Zo is het nieuwe klantenpanel vele malen sneller in gebruik dan het oude klantenpanel. 

DNS bewerken direct vanuit het klantenpanel

Naast de nameservers zijn alle DNS records nu ook te bewerken via het klantenpanel. Dit maakt het bijzonder gemakkelijk om even iets toe te voegen, zonder gelijk het control panel erbij te hoeven pakken. 

DKIM standaard actief met een mailaccount

Zodra een mail account wordt aangemaakt wordt er automatisch een DKIM certificaat actief gemaakt bij de DNS zone records. Dit maakt een email adres niet alleen veiliger door een extra handshake toe te voegen. Maar verminderd daardoor ook SPAM in de inbox. Iets wat helaas een veelvoorkomende klacht is. 

Twee factor authenticatie in te schakelen op account

Om de beveiliging van het account beter te maken hebben we nu ook de mogelijkheid om twee factor authenticatie standaard aan te zetten voor een klantenpanel account. Met gebruik van populaire apps van Google of Microsoft is dan een tijdelijke code aan te maken, die dan vervolgens gebruikt wordt om in te loggen in het nieuwe klantenpanel. Dit is vele malen veiliger dan een enkele wachtwoord controle, en zijn we dus sterke voorstanders voor om te gebruiken.

Snellere facturen en domein informatie

Facturen openen om in te zien kon in het oude klantenpanel langer duren dan gewenst. Hierom hebben we bij elke actie die uitgevoerd kan worden op een factuur de snelheid aanzienlijk verbeterd. Tevens is met het nieuwe klantenpanel de domein informatie niet alleen snel op te vragen. Maar zijn dus ook de DNS zone records direct te bewerken vanuit het klantenpanel. In plaats van eerst naar het control panel verwezen te worden.

Overzichtelijke Kennisbank

Een item waar we altijd trots op zijn geweest is onze kennisbank. Elke vraag die je zou kunnen hebben over hosting specifieke vragen, over je website of over een email account instellen kan je hier in vinden. En mocht je dit niet kunnen vinden dan kan je dit altijd aan ons melden om hier een artikel voor toe te voegen. Zo wordt dit op vele momenten uitgebreid en aangepast waar nodig.

Met de laatste update van het oude klantenpanel is de overzichtelijkheid helaas van de kennisbank achteruit gegaan. In ons nieuwe klantenpanel van MijnHostingPartner.nl hebben we hier sterke verbeteringen in aangebracht zodat niet alleen de leesbaarheid omhoog gaat maar ook het vinden van het artikel wat je nodig hebt. 

Het nieuwe Partner Punten systeem

Dit onderdeel is op het moment van schrijven nog verder in ontwikkeling, harde cijfers kan ik dus hier nog niet over geven. Echter het idee hierachter kan ik wel nader toelichten. Het Partner Punten systeem hebben we in leven geroepen om iets terug te geven aan onze trouwe klanten. Met het uitvoeren van bepaalde acties, zoals het toevoegen van twee factor authenticatie, verdien je in dit nieuwe Partner Punten systeem punten bij dergelijke acties. Met het verdienen van punten kunnen cadeaubonnen aangevraagd worden bij bijvoorbeeld bol.com. Of er is kans op een vast kortingspercentage op vrijwel elke factuur. We hopen hiermee onze trouwe klanten te kunnen belonen en iets terug te geven.

Nieuwe wachtwoorden worden aangemaakt

Wat er voor jouw als klant nog meer exact gaat veranderen is het wijzigen van het wachtwoord van het klantenpanel. Voor alle klanten wordt het wachtwoord verwijderd en zal opnieuw ingesteld moeten worden in het klantenpanel. Meer informatie en aankondiging voor wanneer dit daadwerkelijk gaat gebeuren volgt nog in de aankondigingen en in een mail die wij hierover uitzenden.

Tickets zijn verbeterd

Het aanmaken van tickets is ook een punt wat wij verbeterd hebben, tickets zijn nu gemakkelijker aan te maken. En hebben een aantal quality of life verbeteringen gehad. Nu zijn bijvoorbeeld afbeeldingen of screenshots waar we nogal eens om vragen, direct toe te voegen vanuit de snipping tool binnen Windows. Dat maakt het gemakkelijker om aan ons de gevraagde informatie te leveren.

De Partners komen nader bij elkaar

MijnHostingPartner.nl is onderdeel van het moederbedrijf MijnPartnerGroep.nl. MijnPartnerGroep.nl is een initiatief om op een brede selectie van diensten en producten een volledig aanbod te bieden voor een scherpe prijs. Zo kan je terecht voor een container bij MijnContainerPartner.nl, Hosting bij MijnHostingPartner.nl, een complete backup oplossing bij MijnBackupPartner.nl en een WordPress oplossing bij MijnWordPressPartner.nl. Al deze partners maken gebruik van hetzelfde klantenpanel systeem, en kunnen dus ook naadloos met elkaar samen werken. En verdienen dus ook punten in het Partner Punten systeem die te gebruiken zijn bij alle partners.

Hou dus de mail in de gaten voor de exacte data wanneer we overgaan, en voor vragen kan je terecht in het ticketsysteem of op de online chat.