Tips voor jouw webshop

Tips voor jouw webshop

Tips voor jouw webshopIllustratie door Webdesign

Als je gebruik maakt van je eigen webshop dan is het natuurlijk wel belangrijk dat je web winkel ook interessant blijft voor je klanten.We willen je in deze blog post enkele tips mee geven over hoe je je webshop hosting interessant kan houden.

Maak gebruik van e-mail en een contact pagina

Voor een webshop wil je uiteraard wel goed bereikbaar zijn voor je klanten. Als ze geen contact op kunnen nemen dan zullen ze waarschijnlijk ergens anders kijken naar een alternatief.Het is dus belangrijk dat je een contact pagina hebt met je gegevens maar een contact formulier is ook handig.

Gebruikers kunnen hier namelijk hun eigen bericht achterlaten die je dan vervolgens op je e-mail adres ontvangt.Je kan dan vervolgens gemakkelijk contact op nemen met de desbetreffende klant of op zijn mail reageren.

Een andere manier om snel bereikbaar te zijn voor je klanten is om bijvoorbeeld een live-chat te hebben.Zo kun je snel je klanten of bezoekers te woord staan zodat ze hiervoor niet hoeven te wachten op een antwoord via e-mail.

Zorg dat de klant snel kan bestellen

Je wilt natuurlijk wel dat je klanten zo veel mogelijk producten bestellen, daarom is het aan te raden om het bestellen zo makkelijk mogelijk te maken.Denk hierbij aan het aanmaken van een account zodat de desbetreffende klant zijn of haar gegevens niet meer hoeft in te vullen.

Hierbij is het natuurlijk ook van belang dat je hosting snel is, zorg er dus voor dat je website geoptimaliseerd is.Denk hierbij bijvoorbeeld aan het activeren van GZIP, je afbeeldingen worden hiermee kleiner gemaakt waardoor ze een stuk sneller ingeladen worden.

Reviews

Ook is het belangrijk dat je reviews krijgt op je webshop als je tevreden klanten hebt kunnen ze een positieve review achter laten.Veel mensen kijken namelijk eerst naar reviews voor ze ergens een bestelling plaatsen, als je veel positieve reviews hebt zullen ze eerder bij jou bestellen.

Het voordeel van reviews is dat je hier ook feedback van je klanten uit kan halen.Als iemand bijvoorbeeld een klacht heeft dan is de kans groot dat hij of zij eerst een review zal achter laten op je webshop.

Mocht je hier verder nog vragen over hebben dan kan je altijd kijken of een van onze chat medewerkers beschikbaar is.Indien niemand op de chat aanwezig is dan kan je altijd een ticket aanmaken richting onze helpdesk.