Reviews voor mijn bedrijf

Reviews voor mijn bedrijf

Reviews voor mijn bedrijfIllustratie door Webdesign

Een eigen bedrijf onderhouden is niet makkelijk, je dient een website te hebben met daarbij bijbehorende hosting.Daarnaast dien je ook nog eens je klanten tevreden te houden, e-mails beantwoorden en nog veel andere zaken.

Je klanten tevreden houden kan niet altijd even makkelijk zijn, boze klanten zijn vaak sneller geneigd om negatieve reviews achter te laten.Ook je reviews goed houden is hierom belangrijk, positieve klanten kunnen namelijk veel goeds doen voor je bedrijf.

Als een andere potentiële klant namelijk een goede review ziet dan zullen ze sneller geneigd zijn wat bij jou te bestellen.We gaan in deze blog post doornemen over hoe je klanten het beste kan aansporen om reviews achter te laten.

Hoe belangrijk zijn reviews nou echt?

Het kan natuurlijk ook zijn dat je twijfelt aan het belang van reviews op je website.Uit onderzoek is gebleken dat meer dan 90 procent van de gebruikers eerst naar de reviews kijkt voor ze actie gaan ondernemen.

Ook vertrouwd 85 procent van de mensen een review als een persoonlijke ervaring en 20 procent schrijft wel eens een review.Het kan je dus heel goed uit komen als je je klanten stimuleert om reviews achter te laten.

Hoe stimuleer ik mijn klanten om reviews achter te laten

Je klanten stimuleren om een review achter te laten lijkt soms best ingewikkeld te zijn echter is het makkelijker dan je denkt.Het kan al zoiets simpels zijn als een e-mail sturen met daarin het verzoek om te vragen of ze een review achter willen laten.

Je kan deze mail dan bijvoorbeeld sturen nadat je klanten bijvoorbeeld een bestelling hebben geplaatst.Als je een tevreden klant hebt dan is de kans dat ze een positieve review achter laten hiermee ook direct een stuk groter.

Ook kan je hiervoor in de mail standaard een link hebben staan naar de review pagina op je website.Zo kunnen klanten vrijwel op ieder moment een review achter laten op je website.

Een ander iets wat je voor je klanten kan doen is een stapje extra maken om ze tevreden te stellen.Zo kun je bijvoorbeeld aanbieden om een gratis een normaal betaalde dienst uit te voeren als ze een positieve review achter laten.

Negatieve reviews

Vroeg of laat zal je natuurlijk ook wel eens een negatieve review krijgen en het is dan belangrijk dat je weet hoe je daarmee om moet gaan.Je moet hier bijvoorbeeld niet boos op gaan reageren of nog erger, helemaal niet reageren.

Het beste wat je kan doen is de klant om zijn of haar verhaald vragen en eventueel contact opnemen met de klant.Je kan dan vervolgens via de mail of andere contact wijze de klant een oplossing bieden.

Vaak zijn mensen wel bereid om hun review te verwijderen of aan te passen nadat ze een oplossing geboden krijgen.Zo kan je de klanten ondanks een slechte ervaring alsnog tevreden stellen.

Mocht je verder nog vragen hebben over dit onderwerp dan kan je altijd kijken of een van onze chat medewerkers beschikbaar is.Indien niemand op de chat aanwezig is kan je een ticket aanmaken richting onze helpdesk.