Mijn klanten service verbeteren

Mijn klanten service verbeteren

Mijn klanten service verbeterenIllustratie door Webdesign

Als je een eigen website of webshop hebt dan zal je vast wel veel vragen van klanten of bezoekers krijgen.Het is dan ook belangrijk dat je de klanten zo goed mogelijk kan helpen als ze vragen hebben.

We gaan in deze blog post enkele tips mee geven om de klanten service op jouw website te verbeteren.

Livechat

Als je al langer gebruik maakt van onze Hosting dan zal je al wel bekend zijn met onze Livechat.Dit is een manier waarmee klanten door middel van op een knop te drukken al met jou in contact komen.

Je klanten kunnen dan hierop uitgebreid hun probleem aan jou uitleggen.Omdat dit over tekst gaat is het ook makkelijker om je klant te begrijpen omdat je de vraag altijd opnieuw kan lezen.

Naast dat heb je ook nog altijd het voordeel dat je meerdere mensen tegelijk kan helpen.Als je de klanten service via de telefoon draait dan is dit helaas niet mogelijk omdat je maar 1 iemand tegelijk te woord kan staan.

Social media

Social media is iets wat steeds populairder wordt bij zowel bedrijven als bij klanten.Als bedrijf is het daarom wellicht ook interessant om benaderbaar te zijn voor je klanten op social media.

Denk hierbij bijvoorbeeld aan Facebook, Twitter of Instagram, de meeste mensen hebben immers wel Facebook.Dit is vooral handig omdat mensen ook buiten kantoor uren om berichten kunnen sturen naar je Facebook pagina.

Naast dat je contact kan houden met je klanten via Social media is het ook nog handig om aankondigingen of acties op te plaatsen.Als je bijvoorbeeld iets weg geeft aan een van je klanten dan is social media de plek om het te posten.

Ook zullen klanten sneller geneigd zijn om via Facebook een bericht te plaatsen als ze ergens niet tevreden over zijn.Zo kan je de klant alsnog benaderen om hun vragen of klachten in behandeling te nemen.

Hoe ga ik om met negatieve reacties?

Als je een negatieve reactie krijgt dan moet je hier altijd op reageren.Wanneer je hier niet op reageert komt dit in de ogen van de klant zeer onprofessioneel over.

Ook is het belangrijk om altijd je excuus aan te bieden tegenover de klant.Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het niet helemaal jouw schuld was ondanks dat het niet je schuld was is het toch netjes om je excuus aan te bieden.

Verder is het aan te raden om het kort te houden en verder eventueel contact op te zoeken met de klant.Je kan dan samen met de klant tot een gepaste oplossing komen om zijn klacht te verhelpen.

Mocht je verder nog vragen hebben over dit onderwerp dan kan je altijd kijken of er een chat medewerker beschikbaar is.Indien er niemand op de chat aanwezig is kan je een ticket richting onze helpdesk aanmaken.