Webhosting | Hosting Nederland  - Mijn Hosting Partner.nl

Lokaal adverteren voor je website

Webhosting | Hosting Nederland  - Mijn Hosting Partner.nlWebhosting | Hosting Nederland  - Mijn Hosting Partner.nlWebhosting | Hosting Nederland  - Mijn Hosting Partner.nlWebhosting | Hosting Nederland  - Mijn Hosting Partner.nl
Lokaal adverteren voor je website

Zodra je jouw website opgezet hebt met content, en de core functionaliteit aanwezig is, dan zal je waarschijnlijk op zoek zijn naar je eerste bezoekers. Website bezoekers kunnen van veel plekken ontstaan. Lokale bezoekers zijn natuurlijk ideal als jouw bedrijf of website ook voor de lokale doelgroep is bedoeld. Hier zijn een aantal tips hoe je lokale bezoekers kunt trekken naar jouw website. 

Website bezoekers zijn altijd in de vraag bij website bouwers. Met ontzettend veel bronnen waarop ze te bereiken zijn is het soms lastig om door de bomen het bos niet meer te zien. Zeker voor lokale doelgroepen voor bijvoorbeeld een lokale winkel is het soms lastig om te bepalen waar je de moeite in dient te steken. Er zijn een aantal verschillende manieren om te adverteren op de lokale markten. Laten we ze hieronder verder behandelen. 

Ouderwets flyeren en adverteren

Ouderwets adverteren zijn manieren die er al een lange periode zijn, van het bord boven het café, tot een advertentie in de krant. Er zijn hier veel manieren die al honderden jaren gebruikt worden om lokaal te adverteren. Is dit in deze tijd nog steeds zinvol? Dat zal ook sterk afhankelijk zijn voor welke producten of diensten je aanbied op je website. Een loodgieter zal wellicht aardig wat telefoontjes ontvangen van een lokale advertentie in de krant of op andere traditionele media. Maar een  software bedrijf zal hier waarschijnlijk niet de juiste doelgroep bereiken. Zo moet je dus even indenken wat er verkocht wordt en welke doelgroep nu daadwerkelijk nog dergelijke media voorgeschoteld krijgt. De jongere generaties zal je vaak al niet meer kunnen bereiken met een reclame op de tv voor je website. Nu een groot deel van deze generaties alleen maar gebruik maakt van streamings diensten. 

Een interresante aftakking die van radio is gekomen en toch bijzonder populair is onder de jongere generaties zijn de podcasts. On demand lange format interviews, disuccies en nog veel meer. Als zelf een onderdeel van de millennials zie ik dit ook steeds meer terug onder leeftijdsgenoten. Tijdens het koken, autorijden of andere bezigheden staan er meer podcasts op dan ooit. Hier kan natuurlijk ook in geadverteerd worden, alleen dan is de truc om een lokale podcast te vinden die deze markt aan kan spreken. 

Verder heb je natuurlijk de advertenties langs de weg en andere vormen hiervan. Een billboard met een lokale advertentie kan maar zo de doelgroep aanspreken die je wenst te bereiken. 

Hoe je het resultaat echter bijhoud van dergelijke advertentie campagnes zijn echter niet dusdanig zo bij te houden als in de latere opties in dit artikel. Natuurlijk kan je wel de tijdstippen bijhouden waarop klanten op je website aankopen maken, waar ze vandaan komen en hoe ze verder interacten met je website. Op bijvoorbeeld een aparte landingspagina. 

Google advertenties lokaal gebruiken 

Natuurlijk is Google ook in deze markt eigenlijk marktleider, met een Google advertentie kan je op regio selecteren waar je wilt adverteren. De resultaten zijn bij te houden als nergens anders, met klik frequentie, interesses en nog veel meer metrics. Adverteren in Google kan met een mooie start met de hosting van MijnHostingPartner.nl, met gratis advertentietegoed. Kan je net die eerste start overbruggen om jouw doelgroep te bereiken. 

Google advertenties zijn te laten zien binnen lokale zoekopdrachten, of juist via vergelijkbare websites in het Display netwerk. Dit geeft je de kans om voor een haarscherpe doelgroep een advertentie budget optimaal te benutten.

Google advertenties zijn vaak de eerste stop voor bedrijven die lokaal willen adverteren, en werken dankzij hun grote exposure aan een grote doelgroep. Daarom blijft dit altijd nog de hoofdfocus voor een groot aantal bedrijven en takken van industrie. 

Social media gebruiken voor de lokale doelgroep

Ook Social media is te gebruiken om de lokale doelgroep aan te spreken met je advertenties. Ook zelfs zonder hier gelijk geld tegen de muur te gooien, is er ook gebruik te maken van een aantal lokale hashtags of plaatselijke kwesties om te polsen op mogelijk verkeer. Zoals de plaatsnaam te taggen in berichten of de provincie. 

Met het adverteren bij Facebook, Instagram of Twitter kan je ook gewoon de regio in selecteren waar je wilt adverteren. Of dit nu voor je webshop is, lokale winkel of bedrijf. Vaak zijn dergelijke advertenties wel veel visueler dan andere vormen. En is het vaak raadzaam om een model of afbeelding te laten ontwerpen door een extern bureau of webbouwer. Mocht je zelf niet over de kunde hiervoor beschikken. 

Zoals altijd is geen een weg vaak de enige wijze om je doel te bereiken, met vrijwel elke advertentie methode kan eens geëxperimenteerd worden om te bekijken waar de meeste successen te behalen vallen. Waar adverteren op social media en zoekmachines vaak de laagste barrière hebben om op te adverteren. Met vaak weinig inspanning zijn al advertentie campagnes op te zetten. Wat werkt het beste voor jouw product of dienst? Laat het ons weten!