Mijn uitgaande mail werkt niet (SMTP)

Mijn uitgaande email werkt niet (SMTP)


Dit artikel maakt gebruik van Outlook Express, deze software is inmiddels niet meer ondersteund door Microsoft. De globale stappen zijn nog wel te volgen. Voor meer informatie verwijzen wij je door naar het nieuwe artikel voor Outlook 2016.

Is de meeste gevallen zal dit een van de volgende oorzaken hebben (of beide):

1. De uitgaande SMTP verificatie staat niet aan.
2. Poort 25 is geblokt door uw internet provider.

1. De uitgaande SMTP verificatie staat niet aan.

Mijn Hosting Partner - SMTP Stap 1.

Start Outlook Express op.

Kies voor:

Tools --> Accounts

Dubbelklik op het email account welke je wilt aanpassen.

Selecteer het tabblad: Servers

Vink nu de volgende aan:

My server requires authentication

Mijn Hosting Partner - SMTPStap 2.

Klik op de Settings... knop.

Controleer of hier het volgende aangevinkt staat:

Use same settings as my incoming mail server(standaard staat dit aan)

Klik op OK

Je komt weer terug in de eigenschappen van jouw email account.

Indien poort 25 niet geblokt is kun je klikken op OK, anders volg stap 3.

Mijn Hosting Partner - SMTPStap 3.

Deze hoef je alleen uit te voeren als poort 25 geblokt is!


Naast het tabblad Servers is er ook een tabblad Advanced. Klik hier op.

BijOutgoing mail (SMTP)staat nu 25, dit dien je aan te passen in 26.

Klik hierna op OK.

Sluit Outlook Express af en start deze voor opnieuw op.