Kan geen verbinding maken met de IMAP server

Als je de foutmelding krijgt dat je geen verbinding kan maken met de IMAP server dan kunnen er hier een aantal oorzaken voor zijn.

    1) de inlog gegevens kloppen niet
    2) De IMAP server is verkeerde ingevuld
    3) Je IP adres staat op een blacklist.
    4) De DNS records zijn onjuist of onvolledig. Zie hier het volgende artikel hiervoor. 

Hoe kan ik controleren of mijn inlog gegevens kloppen?

De inlog gegevens kan je gemakkelijk achterhalen door in te loggen op onze webmail. Als je hier in kan loggen dan kan je bevestigen dat je inlog gegevens verder gewoon correct zijn. Mocht je hier niet op in kunnen loggen dan kan je de gegevens herstellen op de volgende wijze: Mail wachtwoord herstellen.

Hoe kan ik controleren of de IMAP server klopt?

Als je een mail adres bij MijnHostingPartner hebt dan dien je hiervoor ook de juiste IMAP server te gebruiken. De juiste IMAP gegevens zijn als volgt.

    server: imap.mijnhostingpartner.nl
    poort: 143

Hoe kan ik controleren of ik op een blacklist sta?

Dit is vaak wat moeilijker uit te zoeken dan de hier boven gemelde oplossingen. Dit komt omdat je onze blacklist niet in kan zien. Een externe blacklist kan je verder hier controleren: blacklist check.

Als je op een van deze externe blacklisten staat dan dien je zelf te zorgen dat je IP hiervan wordt afgehaald. Vaak kan je herkennen dat je op een blacklist staat als je de melding krijgt "421: server is busy"

Als je dit hebt en je staat niet op een externe blokkade kan je vervolgens een ticket aanmaken in ons klantenpanel. Je dient hierbij je IP adres te vermelden zodat we die er voor je af kunnen halen. Je kan je eigen IP achter halen op de volgende pagina: What's my IP?