Automatisch een backup laten maken - Scheduled Task

Dit artikel laat zien hoe een backup gemaakt kan worden via een scheduled task, op deze wijze is dit geen handmatige actie meer. Maar wordt dit voor je uitgevoerd.
Denk er wel aan dat dit wel ruimte opneemt op jouw hosting space, zodra je over de 25GB gaat van de pakketten dan kunnen hier extra kosten aan vast komen te zitten.

Je kan dus zodra je aan dit maximum zit extra ruimte erbij aanschaffen, of je kan alle gemaakte backup's lokaal opslaan en hierna verwijderen van de space.

Je logt in op het control panel > scheduled tasks



Hierna maak je een nieuwe scheduled task aan via de knop.



Vul in het volgende scherm de gegevens in, dit is verder in te vullen naar eigen wens.
Zaken zoals de folder waar het bestand in dient te staan kan hier ook ingesteld worden.

Tevens is hier tijd schema in te stellen waarop de backup gemaakt dient te worden.



Na het opslaan van de taak dien je de taak nog te activeren, dit kan je doen door op het play knopje te drukken. Je zult dan Running zien staan in plaats van Idle.