Ik heb een Totaalpakket aangeschaft. Wat zijn nu de eerste stappen?

Gefeliciteerd! Je hebt een Totaal Pakket aangeschaft. Op het emailadres waarmee je bent geregistreerd ontvang je een aantal mails. De belangrijkste zijn diegene waar de gegevens van het klantenpanel en het controlpanel in staan.

In het klantenpanel kan je jouw facturen inzien, betalen, jouw  gegevens wijzigen en ook tickets aanmaken. Een ticket aanmaken is gratis. Dit dien  je te gebruiken wanneer de Chat offline  is of de vraag te complex middels de Chat te beantwoorden. Let op! Mail wordt door de helpdesk niet beantwoord. Dit is niet bij te houden en te controleren.

Met de chat hebben wij twee vormen.
Wij zijn online - stel je vraag.
Hier krijg je een collega op de chat die je snel verder kan helpen met enige vragen.

Vragen?  Stel ze aan Lex.
Je wordt doorverbonden naar de virtuele assistent.


chat online  chat offline


Naast de gegevens van het klantenpanel heb je ook gegevens ontvangen van het controlpanel (https://control.mijnhostingpartner.nl). Dit zijn dus afzonderlijke inloggegevens. In het controlpanel kan je technische zaken van jouw space/hosting instellen. Je kan hier bijvoorbeeld het domeinnaam doorlinken, emailadressen aanmaken en/of een ftp account aanmaken om je website te uploaden.

Vrijwel alle antwoorden op de vragen die je hebt kan je terugvinden via de veelgestelde vragen pagina op onze website.
Totaalpakket eerste stappen 1



Om je op weg te helpen hebben we de onderstaande 'stappen' alvast onder elkaar gezet.

1. Je  wilt als eerste bereikbaar zijn per mail. Om mailadressen aan te maken verzoeken we je om dit artikel te raadplegen: https://www.mijnhostingpartner.nl/client/knowledgebase/98/Hoe-maak-ik-een-email-adres-aan.html

2. Nadat je een mailadres hebt aangemaakt wil je  deze wellicht instellen in jouw mailclient. Nu worden er verschillende mailclients gebruikt waarvan de meeste beschreven staan in de veelgestelde vragen.
Een artikel van de meestgebruikte is bijvoorbeeld die van Microsoft Outlook. Voor andere mailclients kan je in de veelgestelde vragen een zoekopdracht doen. Naast je mailclient kan je ook altijd je mail inzien via de webmail.

3. Zodra je de mailadressen hebt aangemaakt en deze werken kan je verder met de volgende stap. Indien je zelf een website heeft gemaakt dan kan je deze uploaden middels een ftp client. Hiervoor heb je een ftp account nodig.
Hoe je een ftp account kunt aanmaken vindt je hier. Hoe je dan vervolgens met een ftp client jouw bestanden naar onze server kan uploaden kan je hier vinden.
Heb je jouw website gemaakt in bijvoorbeeld een CMS als Joomla of Wordpress dan is het wellicht een tip om vanuit het controlpanel eerst een kale versie hiervan te installeren via de Web Applicatie Installer en dan pas de bestanden te uploaden.
Zie bijvoorbeeld dit artikel hoe je via de Applicatie Installer Joomla kunt installeren. Indien je de sitebuilder wilt gebruiken dan heb je geen ftp account nodig. Je volgt deze link en logt in de sitebuilder met jouw controlpanelgegevens. Vervolgens volg je daar de stappen.

4. Veel klanten die hun website geüpload hebben, zien nog steeds de pagina van MijnHostingPartner.nl staan. Je kan dit weghalen door de default.htm file uit de wwwroot weg te halen. Indien dit gebeurt is zal je na het verversen van de pagina direct jouw geüploade website zien.

5. Zoals aangegeven staan de meeste vragen beantwoord in de veelgestelde vragen. Een directe link naar de veelgestelde vragen vindt je hier.

Mocht je er om wat voor reden niet uitkomen dan kan je altijd even kijken of de online chat  bij ons op de website aanwezig is. Doordeweeks tijdens kantooruren zijn zij vrijwel altijd aanwezig om jou vragen te beantwoorden. Zijn zij offline of is de vraag te complex voor de chat dan verzoeken we je om een ticket aan te maken via jouw  account in het klantenpanel. Een directe link voor het aanmaken van tickets vindt je hier.

MijnHostingPartner.nl

MijnHostingPartner.nl logo



Was dit antwoord nuttig?

 Print dit artikel

Lees ook

Hoe snel worden mijn vragen beantwoord?

Vrijwel alle vragen worden op dezelfde dag behandeld (ook in het weekend). We proberen alle...

Kan ik de whois registratie gegevens verbergen?

Ja het is mogelijk om de whois gegevens te verbergen. Whois gegevens verbergen - Verberg uw...

Hoe maak ik een ticket aan bij MijnHostingPartner?

De volgende stappen kan je volgen om een support ticket aan te maken bij mijnhostingpartner.nl...

Ik wil mijn e-mail adres aanpassen voor het klantenpanel

Je kunt je gegevens aanpassen door in te loggen op in het klantenpanel. Klik op Mijn...

Kan ik extra ruimte bij kopen? Welke opties / add-ons zijn er beschikbaar?

De volgende add-ons voor het totaalpakket zijn beschikbaar: 5000 MB - Voeg 5 GB Extra ruimte toe...