Ik heb een Totaalpakket aangeschaft. Wat zijn nu de eerste stappen?

Gefeliciteerd! U heeft een Totaal Pakket aangeschaft. Op het emailadres waarmee u zich heeft geregistreerd ontvangt u een aantal mails. De belangrijkste zijn diegene waar de gegevens van het klantenpanel en het controlpanel in staan.

In het klantenpanel kunt u uw facturen inzien, betalen, uw gegevens wijzigen en ook tickets aanmaken. Een ticket aanmaken is gratis. Dit dient u te gebruiken wanneer de Chat offline  is of de vraag te complex middels de Chat te beantwoorden. Let op! Mail wordt door de helpdesk niet beantwoord. Dit is niet bij te houden en te controleren.

Met de chat hebben wij twee vormen.
Wij zijn online - stel je vraag.
Hier krijgt u een collega op de chat die u snel verder kan helpen met enige vragen.

Vragen?  Stel ze aan Lex.
U wordt doorverbonden naar de virtuele assistent.


chat online  chat offline


Naast de gegevens van het klantenpanel heeft u ook gegevens ontvangen van het controlpanel (https://control.mijnhostingpartner.nl). Dit zijn dus afzonderlijke inloggegevens. In het controlpanel kunt u technische zaken van uw space/hosting instellen. U kunt hier bijvoorbeeld uw domeinnaam doorlinken, emailadressen aanmaken en/of een ftp account aanmaken om uw website te uploaden.

Vrijwel alle antwoorden op de vragen die u heeft kunt u terugvinden via de veelgestelde vragen pagina op onze website.
Totaalpakket eerste stappen 1



Om u op weg te helpen hebben we de onderstaande 'stappen' alvast onder elkaar gezet.

1. U wilt als eerste bereikbaar zijn per mail. Om mailadressen aan te maken verzoeken we u om dit artikel te raadplegen: https://www.mijnhostingpartner.nl/client/knowledgebase/98/Hoe-maak-ik-een-email-adres-aan.html

2. Nadat u een mailadres heeft aangemaakt wilt u deze wellicht instellen in uw mailclient. Nu worden er verschillende mailclients gebruikt waarvan de meeste beschreven staan in de veelgestelde vragen.
Een artikel van de meestgebruikte is bijvoorbeeld die van Microsoft Outlook. Voor andere mailclients kunt u in de veelgestelde vragen een zoekopdracht doen. Naast uw mailclient kunt u ook altijd uw mail inzien via de webmail.

3. Zodra u uw mailadressen heeft aangemaakt en deze werken kunt u verder met de volgende stap. Indien u zelf een website heeft gemaakt dan kunt u deze uploaden middels een ftp client. Hiervoor heeft u een ftp account nodig.
Hoe u een ftp account kunt aanmaken vindt u hier. Hoe u dan vervolgens met een ftp client uw bestanden naar onze server kunt uploaden kunt u hier vinden.
Heeft u uw website gemaakt in bijvoorbeeld een CMS als Joomla of Wordpress dan is het wellicht een tip om vanuit het controlpanel eerst een kale versie hiervan te installeren via de Web Applicatie Installer en dan pas de bestanden te uploaden.
Zie bijvoorbeeld dit artikel hoe u via de Applicatie Installer Joomla kunt installeren. Indien u de sitebuilder wilt gebruiken dan heeft u geen ftp account nodig. U volgt deze link en logt in de sitebuilder met uw controlpanelgegevens. Vervolgens volgt u daar de stappen.

4. Veel klanten die hun website geüpload hebben, zien nog steeds de pagina van MijnHostingPartner.nl staan. U kunt dit weghalen door de default.htm file uit de wwwroot weg te halen. Indien dit gebeurt is zult u na het verversen van de pagina direct uw geüploade website zien.

5. Zoals aangegeven staan de meeste vragen beantwoord in de veelgestelde vragen. Een directe link naar de veelgestelde vragen vindt u hier.

Mocht u er om wat voor reden niet uitkomen dan kunt u altijd even kijken of de online chat  bij ons op de website aanwezig is. Doordeweeks tijdens kantooruren zijn zij vrijwel altijd aanwezig om uw vragen te beantwoorden. Zijn zij offline of is de vraag te complex voor de chat dan verzoeken we u om een ticket aan te maken via uw account in het klantenpanel. Een directe link voor het aanmaken van tickets vindt u hier.

MijnHostingPartner.nl

MijnHostingPartner.nl logo



Was dit antwoord nuttig?

 Print dit artikel

Lees ook

Screenshot aanleveren via de chat

In de chat of in een ticket vragen wij vaak om een screenshot te maken van uw scherm en dit aan...

Is Mijn Hosting Partner telefonisch bereikbaar?

Mijn Hosting Partner heeft geen telefonische helpdesk. Om onze diensten zo goedkoop mogelijk te...

U heeft een suggestie/ opmerking voor de Kennisbank?

Voor suggesties of opmerkingen/tips over de Kennisbank, kan je een mail sturen...

Is adult webhosting toegestaan?

Adult webhosting is toegestaan zolang het om legale praktijken gaat en niet in de strijd is met...

Uw website verhuizen met onze verhuisservice.

Dit artikel legt uit hoe u een website naar ons toe kan verhuizen met behulp van de...