Beste Klant,

Onlangs hebben we veel last gehad van ‘blacklisting’. Hierbij komen wij als provider op een ‘zwarte lijst’ te staan en wordt mail die naar die servers wordt verstuurd geblokt omdat die dan gemarkeerd wordt als SPAM.

Een belangrijke reden hiervoor is dat er veel misbruik gemaakt wordt van onze mailservers. Er worden dan te veel mails in een keer vanuit een enkel adres verstuurd. Door het vele misbruik hebben we dit onlangs aan banden gelegd waardoor het niet meer mogelijk is om meer dan 30 geadresseerden in een mail te zetten. Heeft u meer mail dan dient u dit dus op te knippen of een mailprogramma te gebruiken die dit automatisch voor u doet.

Een andere reden van misbruik is dat er veel accounts gehackt worden. Andere individuen maken dan misbruik van uw account om mail te versturen. Vaak komt dit omdat de wachtwoorden die gebruikt worden te eenvoudig zijn. Wachtwoorden als ‘test123’ of ‘12345’ zijn te simpel en kunnen makkelijk gekraakt worden. Om deze manier van misbruik ook tegen te gaan hebben we ingevoerd dat wachtwoorden vanaf nu minimaal moeten bestaan uit een hoofdletter, een cijfer, een vreemd teken en tenminste 5 karakters moet bevatten. Verder verzoeken we u ook om niet voor elke mailaccount hetzelfde wachtwoord te gebruiken.

Om u te helpen een goed wachtwoord uit te zoeken hebben we een wachtwoord generator voor u gebouwd. U kunt deze hier vinden: http://www.mijnhostingpartner.nl/random-password

Heeft u vragen over de beveiligingsaanpassing dan kunt u altijd even een mail sturen naar info@mijnhostingpartner.nl, een ticket aanmaken via het klantenpanel of kijken of er iemand van de online chat beschikbaar is. Doordeweeks tijdens kantooruren zijn de helpdeskmedewerkers vrijwel altijd aanwezig om uw vragen te beantwoorden.

MijnHostingPartner.nl bedankt u hartelijk voor uw begrip!



Monday, October 14, 2013

« Terug