Categorieën
503 melding bij versturen van mail
Wanneer je de volgende foutmelding krijgt in jouw email client:503 Valid RCPT command must precede DATA
Dan staat jouw eigen IP adres op een blacklist. De oorzaak kan meerdere redenen hebben, dit is echter alleen op te lossen door contact op te nemen met jouw Internet Service Provider.
Bijvoorbeeld Ziggo of T-Mobile.
Dit probleem kunnen wij niet voor je oplossen aangezien dit niet met onze service te maken heeft. Wat je kunt doen om dit op te lossen is het volgende.
Stap 1. Kom achter je IP adres.
Dit kan op diverse manieren, de gemakkelijkste is naar de volgende website te gaan:
https://nl.vpnmentor.com/hulpmiddelen/ipinfo/
Alternatief kan op jouw Modem het IP adres ook gevonden worden. Dit staat meestal in de instellingen binnen jouw netwerk.
In de browser kan naar 192.168.1.1 gegaan worden om dit vervolgens in te zien.
Dit is echter een manier die binnen elk systeem anders is.
Stap 2. Voer het IP adres in voor controle.
Nadat je erachter bent gekomen welk IP adres je hebt kun je dit vervolgens controleren op de volgende site voor een blacklisting:
https://mxtoolbox.com/blacklists.aspx
Met deze informatie kun je vervolgens naar jouw provider gaan, een mogelijke oplossing hiervoor zou een nieuwe IP range zijn.
Mocht je nog verder vragen hebben dan kun je altijd kijken of er iemand op de online chat aanwezig is.
Of je kunt hiervoor een ticket aanmaken in het klantenpanel.