Beveiligingsaanpassing mail (accounts) 01-10-2013

Beste Klant,

Onlangs hebben we veel last gehad van "blacklisting". Hierbij komen wij als provider op een "zwarte lijst" te staan en wordt mail die naar die servers wordt verstuurd geblokt omdat die dan gemarkeerd wordt als SPAM.

Een belangrijke reden hiervoor is dat er veel misbruik gemaakt wordt van onze mailservers. Er worden dan te veel mails in een keer vanuit een enkel adres verstuurd. Door het vele misbruik hebben we dit onlangs aan banden gelegd waardoor het niet meer mogelijk is om meer dan 50 geadresseerden in een mail te zetten. Heb je meer mail dan dit dus op te knippen of een mailprogramma te gebruiken die dit automatisch voor je doet.

Een andere reden van misbruik is dat er veel accounts gehackt worden. Andere individuen maken dan misbruik van jouw account om mail te versturen. Vaak komt dit omdat de wachtwoorden die gebruikt worden te eenvoudig zijn. Wachtwoorden als "test123" of "12345" zijn te simpel en kunnen makkelijk gekraakt worden. Om deze manier van misbruik ook tegen te gaan hebben we ingevoerd dat wachtwoorden vanaf nu minimaal moeten bestaan uit twee hoofdletters, twee vreemde tekens en tenminste 12 karakters moet bevatten. Verder verzoeken we je ook om niet voor elke mailaccount hetzelfde wachtwoord te gebruiken.

Om je te helpen een goed wachtwoord uit te zoeken hebben we een wachtwoord generator voor je gebouwd. Je kan deze hier vinden: https://www.mijnhostingpartner.nl/random-password

Heb je vragen over de beveiligingsaanpassing dan kan je altijd even een mail sturen naar info@mijnhostingpartner.nl, een ticket aanmaken via het klantenpanel of kijken of er iemand van de online chat beschikbaar is. Doordeweeks tijdens kantooruren zijn de helpdeskmedewerkers vrijwel altijd aanwezig om jouw vragen te beantwoorden.

MijnHostingPartner.nl bedankt je hartelijk voor je begrip!