503 melding bij versturen van mail

Wanneer je de volgende foutmelding krijgt in jouw email client:

503 Valid RCPT command must precede DATA

Dan staat jouw eigen IP adres op een blacklist. De oorzaak kan meerdere redenen hebben, dit is echter alleen op te lossen door contact op te nemen met jouw Internet Service Provider.
Bijvoorbeeld Ziggo of T-Mobile.

Dit probleem kunnen wij niet voor je oplossen aangezien dit niet met onze service te maken heeft. Wat je kunt doen om dit op te lossen is het volgende.

Stap 1. Kom achter je IP adres.
Dit kan op diverse manieren, de gemakkelijkste is naar de volgende website te gaan:
https://nl.vpnmentor.com/hulpmiddelen/ipinfo/


Alternatief kan op jouw Modem het IP adres ook gevonden worden. Dit staat meestal in de instellingen binnen jouw netwerk.
In de browser kan naar 192.168.1.1 gegaan worden om dit vervolgens in te zien.
Dit is echter een manier die binnen elk systeem anders is.

Stap 2. Voer het IP adres in voor controle.

Nadat je erachter bent gekomen welk IP adres je hebt kun je dit vervolgens controleren op de volgende site voor een blacklisting:

http://mxtoolbox.com/blacklists.aspx

Met deze informatie kun je vervolgens naar jouw provider gaan, een mogelijke oplossing hiervoor zou een nieuwe IP range zijn.


Mocht je nog verder vragen hebben dan kun je altijd kijken of er iemand op de online chat aanwezig is.
Of je kunt hiervoor een ticket aanmaken in het klantenpanel.

Keywords: Blacklist blacklisting 503 melding mail outlook mail client programma

Was dit antwoord nuttig?

 Print dit artikel

Lees ook

Mail doorsturen, hoe doe ik dit?

Dit artikel legt uit hoe je het email adres kunt doorsturen naar een ander email adres....

Inbox automatisch opschonen

Er kan binnen de webmail ingesteld worden dat verwijderde berichten automatisch verwijderd...

Mijn uitgaande mail werkt niet (SMTP)

Mijn uitgaande email werkt niet (SMTP)Dit aritkel maakt gebruik van Outlook Express, deze...

SMTP Server Offline (Apple gebruikers)

Beste klant, Steeds vaker merken we dat door bugs en/of foutief ingestelde mailaccounts de SMTP...

Instellen van mailgroepen (mailgroups) in het controlpanel

Inloggen in https://control.mijnhostingpartner.nl.1. Dan ga je naar Mail --> Groups.2. Klik op...