Hoe vraag ik een verhuiscode voor mijn domeinnaam aan?

Om je site te verhuizen heb je in sommige gevallen een verhuiscode nodig. Wil je jouw domeinnaam verhuizen van MHP naar een andere provider, dan dien je hiervoor een ticket aan te maken via jouw eigen klantenaccount (daar waar het domein dus ook onder staat) met het verzoek om deze code af te geven. Zonder deze verhuiscode, EPP code of token kan de andere (nieuwe) provider namelijk de domeinnaam niet verhuizen. Alvorens de verhuiscode voor de betreffende domeinnaam afgegeven wordt, dienen eerst de betreffende abonnementen die horen bij de betreffende domeinnaam via het klantenpanel te worden opgezegd. Wanneer je de diensten opzegt dan heb je 2 keuzes. Per direct of per einde contract datum.

Per direct geeft aan dat wij het pakket (vrijwel) direct stopzetten en verwijderen.

Per einde contract datum is te selecteren wanneer je nog gebruik wilt maken van onze diensten totdat de contract datum afloopt. Let op! verhuiscodes kunnen verlopen na een bepaalde tijd, zet dit ook expliciet in de ticket wanneer je wilt verhuizen!

Meer over opzeggen kan je  hier vinden.

Diensten dienen minimaal 1 maand van te voren opgezegd te worden. Dit dient dus te gebeuren voordat je de nieuwe factuur ontvangt van ons. Is een factuur eenmaal gegenereerd dan dient deze voldaan te worden. Hou hier dus rekening mee!

Let op! Verzoeken voor een verhuiscode via mail worden afgewezen! Uiteindelijk is dit voor jouw veiligheid, want mailcorrespondentie is relatief onveilig en het zou dus kunnen gebeuren dat iemand anders in jouw naam een verhuiscode aanvraagt. Om dat tegen te gaan, maken wij gebruik van het ticketsysteem, welke je terug kunt vinden via het klantenpanel.

 Verhuiscode aanvragen bij MijnHostingPartner.nl

In sommige gevallen geven wij niet de code af, maar wordt deze verstrekt door de partij die de domeinnamen uitgeeft (b.v. DNS.be). Heb je een .be domeinnaam bijvoorbeeld dan zal de code verstuurd worden naar het mailadres waarmee de domeinnaam in eerste instantie is geregistreerd. Daar staat de hostingprovider dus in dat geval dus compleet los van.

 

Heb je hier nog vragen over dan kan je deze stellen via een ticket richting de administratie of iemand aanspreken op de online chat.

Was dit antwoord nuttig?

 Print dit artikel

Lees ook

Abonnement in paypal stopzetten.

Abonnement in paypal stopzetten / intrekken: Je dient zelf het abonnement stop te zetten van...

Kan ik mijn WHOIS gegevens zelf wijzigen?

Het is helaas niet mogelijk om zelf de whois gegevens te wijzigen ondanks dat het klantenpanel...

Uitgestelde PayPal betaling, wat is dat en wat kan ik er aan doen?

Klanten van PayPal worden nog weleens gevraagd om aanvullende informatie te verstrekken over hun...

Mijn account is suspended / opgeschort, wat is dat en wat kan ik daar aan doen?

Een suspension oftewel opschorting van de dienst treed op als er nog een factuur openstaat die...

Hoe beheer ik de automatische incasso?

Met een aanschaf van een product bij MijnHostingPartner.nl wordt automatisch de optie tot...