20-03-2019 11:00

 

Beste klant,

 

Nog steeds wordt op de achtergrond druk gewerkt aan het decrypten van de sleutel. Helaas was de laatst geleverde sleutel niet de juiste en hebben we inmiddels weer een andere versie ontvangen, maar ook deze bleek helaas niet goed te zijn. We geven niet op en gaan gewoon door totdat we een sleutel hebben gevonden. 

 

Wat betreft de politie hebben we deze informatie aangeleverd waarom verzocht is. Zij zijn nu druk bezig om te kijken of ze hier iets uit kunnen halen waarmee ze hun case verder kunnen uitbreiden. Zodra hier meer informatie over bekend is zullen we dit meedelen. 

 

Indien er nog meer vragen zijn dan kan je altijd even een ticket aanmaken. We proberen deze vragen zo goed mogelijk te beantwoorden.

 

MijnHostingPartner.nl

 


 

05-03-2019 Nieuwe ontwikkeling 10:00

 

Beste klant,

 

Op de achtergrond wordt nog steeds druk gewerkt aan het decrypten van de sleutel. Bijna was er een moment dat we meenden een sleutel te hebben, maar helaas bleek dat deze sleutel de bestanden uiteindelijk toch niet goed kon decrypten. Het geeft ons in ieder geval het vertrouwen dat we toch elke keer een stapje dichterbij komen en dat uiteindelijk een encryptiesleutel beschikbaar zal komen. 

 

Een andere ontwikkeling is dat in samenwerking met de politie afdeling cybercrime wellicht een (voorzichtige) doorbraak is in deze case. Er is een verband gevonden tussen gelijkwaardige aanvallen bij andere bedrijven en ze hebben toch een aantal ip-adressen kunnen veiligstellen die zelfs leiden naar een verdachte. De politie heeft ons verzocht om meer informatie aan te leveren en zij zoeken op dit moment uit of het inderdaad om een aanval gaat met dezelfde handtekening en proberen hun zaak verder hard te maken. Zodra er meer informatie is omtrent deze case dan zullen we dat meedelen. 

 

Indien er vragen zijn dan verzoeken we je om een ticket aan te maken via het klantenpanel. Wij zullen je vragen zo goed mogelijk proberen te beantwoorden. In de tussentijd adviseren we klanten nog steeds om opnieuw te beginnen en in een later stadium de nieuwe data te migreren met de oude op het moment dat de servers vrijgegeven worden. 

 

MijnHostingPartner.nl

 


 

22-02-2019 Update Storing 18:00

 

Beste klant, wij krijgen nog steeds veel vragen hoe het staat met de getroffen servers. Helaas kunnen we weinig anders meedelen dan dat er nog aan gewerkt wordt. Omdat het echter nu al richting de twee maanden gaat geven wij getroffen klanten steeds meer het advies dat ze opnieuw moeten beginnen om wellicht in een later stadium de oude data te migreren met de nieuwe data. Wij helpen je uiteraard op weg om weer opnieuw te beginnen. Via https://archive.org/web/ kan veel (basis) informatie vaak worden teruggehaald. Het spijt ons in dit stadium niet anders te kunnen berichten. 

 

Helpdesk MijnHostingPartner.nl

 


 

08-02-2019 Update Storing 17:00

 

Sinds de laatste update is er met betrekking tot het decrypten van de ransomware weinig tot geen nieuwe status bekend. Alle betrokken partijen die hier mee bezig zijn geven aan dat het om een hele agressieve en complexe variant gaat. Hierdoor duurt het decrypten langer dan verwacht en wordt nu zelfs aangegeven dat het ook nog wel een behoorlijke tijd kan duren. Voor de getroffen klanten is dit natuurlijk geen goed nieuws en is ons advies dan ook om opnieuw te beginnen. Eventuele oude data kan dan gemigreerd worden met de nieuwe data op het moment dat de servers vrijgegeven worden. Wij willen deze klanten uiteraard graag helpen om weer op de rit te komen. Wij verzoeken klanten hiervoor een ticket aan te maken. 

 

Indien er lokaal een backup is dan is dit de snelste manier om de website weer in de lucht te krijgen. Indien die er echt niet is dan heb je in dit stadium, naast wachten tot de betreffende servers weer online komen, de volgende opties:

 

  • Een doorverwijzing naar een andere pagina (Facebook?)
  • Een tijdelijke pagina plaatsen (Under constructie?)
  • Nieuwe website bouwen/plaatsen

 

Indien je wil dat we een extra database set voor je aanmaken zodat je weer opnieuw kunt beginnen met een schone database vernemen we dat graag. De oude database blijft uiteraard in tact en zal weer beschikbaar zijn zodra de getroffen servers zijn vrijgegeven. Laat ons even weten wat we voor je kunnen betekenen.

 

Verder hebben wee begrepen dat bepaalde klanten graag even telefonisch contact zouden willen. Dat is op zich geen probleem maar we verzoeken klanten dit via het ticketsysteem kenbaar te maken. 



Wednesday, March 20, 2019

« Terug